Oto
fragmenty dwóch pism - z Ministerstwa Rolnictwa i z Totalizatora
Sportowego, które być może stawiają pod
znakiem zapytania dotychczasowe przeświadczenie, że Prezes Klimczak walczy o
całość Zespołu Torów Wyścigów Konnych i jak
Mata Hari lawiruje między tym co konieczne, a tym co dobre dla Wyścigów. I raczej nie zgadza się z planami TS, a tylko
zmuszany jest do pewnych ustępstw – podkreślam PEWNYCH- a tu wygląda, że zgadza się na wszystko.
Być
może w tych pismach zawarta jest nieprawda, czekamy więc na odpowiedź Prezesa Klimczaka
na e-mail zawierający pytania dotyczące tej sytuacji. Jeśli odpowie natychmiast
ją opublikujemy.
1.
Pismo
z Ministerstwa Rolnictwa z 04-2014r.
Szanowna
Pani,
W
odpowiedzi na list elektroniczny z dnia 7 lutego 2014r. w sprawie terenu Toru
Wyścigowego
na Służewcu, zgodnie z informacjami przekazanymi przez Pana Zdzisława
Gawlika
Sekretarza Stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa, uprzejmie informuję,
co
następuje.:
(...)
Koncepcja zagospodarowania terenu , opracowana przez Spółkę, będąca częścią
Strategii
Grupy
Kapitałowej Totalizatora Sportowego Sp. Z o.o. na
lata 2012-2016, została opracowana w uzgodnieniu z Polskim Klubem Wyścigów Konnych (PKWK) , który w imieniu
Skarbu Państwa włada terenem , jak również
pełni rolę eksperta i regulatora w dziedzinie wyścigów konnych. Akceptacja Strategii Grupy Kapitałowej
została dokonana przez PKWK w dniu 27 grudnia
2012r. (...)”
Pismo
zostało podpisane przez Podsekretarza Stanu Pana Tadeusza Nalewajka
2. Pismo Totalizatora Sportowego do Prezesa
Klimczaka z dn. 06-03-2014r.
(...)
Zarząd Totalizatora Sportowego przekazuje do wiadomości Pana Prezesa, że uzyskał
już zgody Walnego Zgromadzenia Wspólników w następujących obszarach:
1. 1. Realizacji
I etapu inwestycji modernizacji i przebudowy Toru Głównego (obszar inwestycyjny
I) w zakresie dokumentacji projektowej (...) W ramach niniejszego etapu
wykonane zostaną prace polegające na zaprojektowaniu nowego układu torów
wyścigowych (uwzględniającego możliwość prowadzenia kompleksowego treningów
koni wyścigowych ...(...)
Ponieważ
jakiekolwiek prace na obszarze inwestycyjnym I wymagają zgody PKWK ( i
konserwatora zabytków), a raczej trudno uwierzyć, że Totalizator przystępuje do
wykonania dokumentacji kosztującej ok. 2 mln zł bez odpowiednich zgód PKWK –
rodzi się pytanie:
-
czy i kiedy Prezes Klimczak wydał zgodę na taką przebudowę toru głównego? Jak
wiadomo osoby zajmujące się treningami na Służewcu uważają, że taki pomysł uniemożliwi
profesjonale treningi dla kilkuset koni, które przebywają na terenie Wyścigów
na Służewcu, zwłaszcza w dni wyścigowe i innych imprez planowanych przez TS na
jakieś 200 dni w roku (hala ma być i się samofinansować).
Czekamy
z niecierpliwością na stanowisko Prezesa Klimczaka w tych sprawach
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz