Pan Minister postanowił nie tylko nie rozumieć zapisów pktu 4 Ustawy o wyścigach konnych, ale również nowatorsko i ekstrawagancko interpretować zapisy Ustawy o petycjach i Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Przy czym sprowadza się to do tego, że nie zajął żadnego stanowisko w sprawie, której dotyczy petycja.
Czyli standardowe działanie Ministerstwa Rolnictwa - odpisujemy coś tam, bo musimy i teraz dyskusja nie będzie o meritum, ale o czytaniu ze zrozumieniem.
Przepisy, na które powołuje się w piśmie Minister Nalewajk, każdy może przeczytać sobie sam. I każdy powinien zauważyć, jak pokrętny jest tok myślenia ministra. Np.ustawodawca pisze, że petycja jest żądaniem, a minister rozumie, że to oznacza prośbę. Może stąd wszystkie problemy, że minister ustawia obywateli na pozycji petentów, a nie interesariuszy?
Ale wczytując się w Ustawę o petycjach znaleźliśmy jeszcze taką perełkę:
Art. 8 mówi o tym, ze petycja powinna być niezwłocznie opublikowana na stronie podmiotu rozpatrującego i że powinno się tam umieszczać kolejne etapy jej rozpatrywania.
Nie znaleźliśmy informacji o petycji na stronie Ministerstwa Rolnictwa.
Czy ministrowie rolnictwa z zasady omijają prawo?
I czy ten art.8 jest jednym z powodów uznania petycji za wniosek? Żeby nie musieć podawać do publicznej wiadomości niewygodnego opisu tego, co dzieje się na Wyścigach?
Dla leniwszych:
K.P.A.
Art. 241.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Ustawa o petycjach
Art.2.3:
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Art. 8.1.
Na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego niezwłocznie zamieszcza się informację zawierającą odwzorowanie cyfrowe (skan) petycji, datę jej złożenia oraz – w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art. 4 ust. 3 – imię i nazwisko albo nazwę podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana.
Art. 8.2.
Informacja, o której mowa w ust. 1, jest niezwłocznie aktualizowana o dane dotyczące przebiegu postępowania, w szczególności dotyczące zasięganych opinii, przewidywanego terminu oraz sposobu załatwienia petycji.
Końcowy wniosek petycji:
"W
związku z tym apelujemy do Pana Ministra o odrzucenie wniosku Rady PKWK w
sprawie odwołania pani Agnieszki Marczak jako niezgodnego z prawem (wspomniane
wyżej niezachowanie terminów) i kierowanego innymi powodami, niż dobro
społeczne".
Tekst petycji w poście z 18.09.2015r.
Tekst petycji w poście z 18.09.2015r.
Odpowiedź Ministra Nalewajka:
https://www.dropbox.com/s/332dqrjb63t5dr4/odp_na_%20petycje_w_spr_odwolania_prezesa_2015.pdf?dl=0
to jest skandal.
OdpowiedzUsuńMalgosiu, moze, jesli masz czas, warto sprobowac wejsc w kontakt z ta organizacja pozarzadowa?
http://siecobywatelska.pl/
No i może faktycznie się z nimi skontaktujemy. Dzięki za podpowiedź :-)
OdpowiedzUsuń